Teckna elnätsavtal

Teckna elavtal med oss!

Mölndal Energi och miljön

 

Elnät och Elhandel

Vad behöver jag tänka på när jag ska flytta?
1. Ditt nuvarande elnätsavtal måste sägas upp. Det gör du genom att kontakta ditt nätbolag. Om du bor i Mölndal Energis nätområde kan du göra en utflyttningsanmälan här.
2. Därefter gör du en inflyttningsanmälan till det nätbolag som äger nätet där din nya adress finns.  Om du ska flytta till en adress i Mölndal Energis nätområde kan du göra en inflyttningsanmälan här.
3. Givetvis kan du fortsätta att ha Mölndal Energi som elleverantör. För att vi ska kunna leverera din el redan från inflyttningsdagen måste du meddela oss i förväg.

Vad är mitt OCR-nummer?
Ditt OCR-nummer är det samma som fakturanumret och även referensnumret.

Jag lyckas inte få in mitt OCR-nummer/faktura på banksidan, vad kan vara fel?
Kontrollera om fakturan verkligen kommer från oss, kanske har du fått en betalningspåminnelse som kommer från företaget Visma? I så fall ska fakturan skickas till Visma, deras bankgironummer är 5607-3703 och OCR-numret/fakturanumret som ska användas står på fakturan.

Kan jag betala min faktura via autogiro?
Ja, det går bra. Läs mer här.

Kan jag få e-fakturor istället för pappersfakturor?
Ja. Detta ansöker du om genom din internetbank.

Hur mycket kostar elen idag?
Här kan du se aktuella priser för dig som privatkund.
Här kan du se aktuella prser för dig som företagskund.

Vilken tid på året är elpriset som lägst?
Elpriset varierar från dag till dag och från år till år. Det går inte att säga att priset är som dyrast på vintern och som billigast på sommaren. För att hålla dig uppdaterad om prisutvecklingen rekommenderar vi att du prenumererar på vår prisbevakningstjänst.

Varför får jag fortfarande fakturor från er trots att jag har bytt elleverantör?
Om du bor i Mölndal Energis nätområde kommer du att även i fortsättningen att få en faktura som gäller din elnätskostnad.