M�lndal Energi

VÄLKOMMEN SOM KUND TILL MÖLNDAL ENERGI!

Vi är glada över att ha dig som kund och lovar att vi kommer att göra vårt yttersta för att du ska känna dig riktigt nöjd med oss!

Mölndal Energi är ett kommunalt bolag på västkusten, granne med Göteborg. Hos oss får alla kunder sin el från förnybara energikällor, vattenkraft eller biobränslebaserad kraftvärme. Vi producerar el och fjärrvärme i vårt egna kraftvärmeverk i Mölndal. När inte den egenproducerade elen räcker till så kompletterar vi med inköpt vattenkraft. Vill du ha ytterligare miljövärde i din leverans så erbjuder vi också Bra Miljöval-märkt el.

För dig som föredrar ett rörligt avtal, men ändå vill ha kontroll på om elpriset stiger, har vi en kostnadsfri prisbevakningstjänst. Då bevakar vi priset åt dig och informerar om utvecklingen av elpriserna. Här kan du göra en anmälan till prisbevakningstjänsten.

Vi på Mölndal Energi finns till för dig. Vår vision är att ha Sveriges nöjdaste kunder. Vi besvarar alla slags frågor om el, energi och vårt företag. Det går också bra att ställa frågor via chat, Facebook eller vårt  kontaktformulär.

Titta gärna in på Mina sidor - din egen webbportal. På Mina sidor kan du bland annat se dina fakturor, följa din elförbrukning, göra ändringar och anmäla flytt . Du loggar in genom att trycka på knappen högst upp på sidan, logga in med ditt kundnummer. Om det är första gången du loggar in måste du ange ett nytt eget lösenord samt en e-postadress.

Du kan välja att betala din faktura via e-faktura och/eller autogiro.
E-faktura är enkelt, tryggt och smidigt och du slipper knappa in en massa OCR-nummer varje gång. Du slipper fakturor i brevlådan och dessutom sparar du miljön. Att betala med e-faktura är dessutom gratis. Anmälan till e-faktura gör du via din internetbank.
Autogiro ansöker du också om genom din internetbank. För att kunna registrera autogiro på internetbanken behöver man ange ett sk "betalarnummer", betalarnumret är detsamma som ditt kundnummer hos oss och måste även matcha ditt personnummer för att Bankgirocentralen ska godkänna medgivandet. Du kan också kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Några vanliga frågor och svar som ny kund:
•När startas min leverans?
 På den bekräftelse som du fått står avtalstiden för leveransen med pris och avtalets start och sluttid.
•Vad händer när mitt avtal upphör?
 I god tid innan ditt avtal upphör får du erbjudande om ett nytt avtal.
•Hur kommer jag i kontakt med Mölndal Energi?
 Du kan välja att kontakta oss via chat eller kontaktformulär på hemsidan eller per telefon 031-86 65 40. Våra öppettider är mån-tors. 8-16, fre. 8-15 med lunchstängt mellan 12-13.

•Hur ofta kommer fakturorna?
Du får en faktura varje månad om din årsförbrukning överstiger 5000 kWh och varannan månad om du förbrukar mindre. Fakturan gäller föregående månads/månaders förbrukning.
•Vad är mitt OCR-nummer?
 Ditt OCR-nummer är det samma som fakturanumret och även referensnumret som står på inbetalningskortet på din faktura.
•Hur gör jag om jag flyttar?
Anmäl till ditt elnätsföretag när du ska flytta. Meddela också oss som ditt elhandelsföretag att du skall flytta och den nya adressen som elavtalet skall flyttas över till.

Än en gång, Varmt Välkommen!

Vänliga hälsningar
Bernt-Erik Radesjö

Affärsområdeschef Elhandel
Mölndal Energi