Hoppa till innehåll
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Vad gäller om jag vill byta elbolag?

Vill du byta till Mölndal Energi?
Gör det enklast här. När du tecknar avtal hos oss ger du oss en fullmakt att hämta de uppgifter vi behöver för att genomföra bytet.

Du kan också kontakta vår kundservice via mejl, chatt eller telefon. Då behöver du meddela:

  • När ditt nuvarande avtal löper ut

  • Namn och personnummer på den som står på nätavtalet

  • Anläggnings-ID

  • Nätområdeskod

Vill du säga upp ditt nuvarande avtal hos oss?
Kontakta vår kundservice via mejl eller telefon, så hjälper vi dig vidare. Tänk på att du inte bör byta leverantör innan bindningstiden eller uppsägningstiden har gått ut, för att undvika extra kostnader.

Ska du teckna avtal med oss i samband med flytt?
Fyll då i vårt flyttformulär.

Kom ihåg att du själv måste anmäla utflytt hos ditt nuvarande elnätsbolag, om du inte redan är kund hos oss.