Aktuell driftinform­ation

Information om el- och fjärrvärmeavbrott läggs upp här på webbplatsen så fort vi bara kan.

Aktuell driftinformation

Information om el- och fjärrvärmeavbrott läggs upp här på webbplatsen så fort vi bara kan.

Vilka områden som berörs och när vi beräknar att felet ska vara åtgärdat? Det kan du få reda på här.

Vardagar mellan kl. 08–16 ring 031-86 65 40 för att rapportera ett el- eller fjärrvärmeavbrott. Detsamma gäller om du ser grönt vatten.

Vid akuta problem under övrig tid, ring 031 - 27 23 15.

Nedan visas aktuella driftstörningar

Hittar du inte din adress i listan ovan?

Kolla först och främst om det bara är vissa saker som är utan el, eller om allt är utslaget. Är det bara delvis strömlöst så är det oftast en säkring som har gått, men om ingen el i bostaden fungerar så kan det vara jordfelsbrytaren som slagit ifrån.

Kan du se om dina grannar fortfarande har el, i så fall är det sannolikt hemma hos dig som det är något fel. Verkar det dock släckt i närområdet så är det något större avbrott längre ut i nätet, exempelvis att en elledning har gått sönder eller skadats på något sätt. Om detta är fallet bör du kontakta oss för att anmäla ditt avbrott och få ytterligare information. 

Under kontorstid kan du kontakta vår kundservice för att anmäla ditt avbrott och få ytterligare information. Du når oss på 031-86 65 40.

För att rapportera ett strömavbrott utanför kontorstid ringer du 031-27 23 15 och du kopplas då till SOS Alarm.

Bor du utanför Mölndal eller Pixbo är det ditt nätbolag du vänder dig till vid strömavbrott.

Registrera dig för sms-aviseringar

Vill du få avbrottsinformation skickad till dig som sms? Registrera dig här så håller vi dig uppdaterad om avbrott som rör din valda adress.

Observera att det kan ta upp till en minut innan du får smset med din registreringskod.

Registrera eller avregistrera

Ange dina kontaktuppgifter som du önskar att registrera eller avregistrera.

Namn
Mobilnummer
E-post
Registrerade adresser

AVBROTTSKARTA

Vanliga frågor och svar

Under kontorstid kan du kontakta vår kundservice för att anmäla ditt avbrott och få ytterligare information. Du når oss på 031-86 65 40.

För att rapportera ett strömavbrott utanför kontorstid ringer du 031-27 23 15.

Bor du utanför Mölndal eller Pixbo är det ditt nätbolag du vänder dig till vid strömavbrott.

Läs våra tips i El- & energiguiden inför, under och efter ett strömavbrott här

Om du behöver ändra din säkringsstorlek kontaktar du en installatör som genomför själva ändringen. Installatören skickar sedan en färdiganmälan till oss. När vi fått denna ändrar vi så att du debiteras korrekt för din nya säkringsstorlek.

Om du vill ändra din befintliga elanslutning, kontaktar du oss via vårt formulär.
Vi behöver veta följande:

1. Adress där ändringen skall ske.

2. Beskrivning av önskad ändring, gärna tillsammans med en ritning eller skiss.

3. Information om vilken behörig/auktoriserad elinstallatör som anlitats.

4. Dina kontaktuppgifter.

Vi återkommer inom 14 dagar.