Vid Prisdialogens senaste styrelsemöte beviljades vi förnyat medlemskap i Klimatdialogen. Vi har deltagit i Klimatdialogen sedan starten 2019 då vi gick med som ett av de första fjärrvärmeföretagen.
Årets klimatdialog genomfördes i samarbete med Platzer Fastigheter och hölls i det nya MIMO-huset i Mölndals centrum. Fokus vid årets dialogmöte var emissionsfaktorer för fjärrvärme och el samt hur vi tillsammans skapar framtidens flexibla energisystem som möjliggör för Mölndal att fortsätta växa och utvecklas.
Stort tack till alla som deltagit.
Om Klimatdialogen och Prisdialogen
Syftet med Prisdialogen är att stärka fjärrvärmekundens ställning på värmemarknaden och att öka förtroendet för fjärrvärmeföretagens prissättning. Det är ett initiativ för en positiv utveckling av värmemarknaden som gynnar både kunder och leverantörer. Prisdialogen har funnits sedan 2013.
Klimatdialogen är ett möjligt tillägg för medlemmar i Prisdialogen som lanserades 2019. Klimatdialogen syftar till att stimulera lokala dialoger där fjärrvärmeleverantörer, kunder och eventuellt andra aktörer diskuterar och tar fram åtgärdsplaner för hur man lokalt kan arbeta med klimat- och miljöfrågor.
Bakom Prisdialogen och Klimatdialogen står Sveriges Allmännytta, Riksbyggen, Fastighetsägarna Sverige, HSB Riksförbund och Energiföretagen Sverige. Läs mer om Prisdialogen här och Klimatdialogen här
Här finns massor bra att läsa